dinsdag 9 april 2013

Tienertoer


Ik had het er toevallig vandaag over om met een vriendin een keertje naar Amsterdam ofzo te gaan binnenkort en kwamen op het begrip Tienertoer.

Tijdens  de zomermaanden kan je een tienertoerkaart kopen. Dit is een kaart waar je 3 dagen onbeperkt mee kan reizen met de trein door heel Nederland voor maar 33 euro. Een tienertoerkaart is geschikt voor jongeren van 12 tot en met 18 jaar en is sinds vorig jaar na meer dan 17 jaar weer teruggekomen in Nederland!

Je kan deze tienertoerkaarten kopen vanaf 1 juni op site van NS en je kan dan in de aangegeven periode (2 weken) 3 dagen onbeperkt door Nederland reizen. Je kan dus een hoop leuke uitstapjes doen voor niet veel geld. Denk hierbij aan een dagje shoppen in Amsterdam, naar de dierentuin in Arnhem, een dagje naar een pretpark of gewoon gezellig naar het strand!

Ik vind het een erg leuk idee om zo jongeren de kans te geven wat meer van Nederland te zien voor relatief weinig geld en ik ga zeker eens kijken of ik dit tijdens de zomermaanden wil gaan doen met een paar vriendinnen!

Wat vinden jullie van de Tienertoer? En hebben jullie toevallig vorig jaar er gebruik van gemaakt?

Liefs Sanne

8 opmerkingen:

  1. Ik heb er zelf geen gebruik van gemaakt, maar mijn mama wel in haar jongere jaren haha :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het nog van mijn vader, van vroeger. Heb het zelf nog nooit gedaan, maar het is wel ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed! Mijn moeder is vroeger ook vaak 'op toer' geweest, ze heeft het er nog weleens over. Leuk dat het nu weer terug is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helaas geld het voor mij niet meer maar klinkt wel leuk! Wat heb jij een leuke blog, ik ben je meteen gaan volgen met bloglovin. Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aah dankjewel :) ik zal dit weekend eens op jouw blog kijken! :)

      Verwijderen
  5. Super leuk veel plezier! Je jebt een hele leuke blog! Ik ga even lekker al je artikels bekijken etc.
    Liefs,
    Marielle ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt mij zo gaaf om te doen! Ik ben helaas altijd tijdens de zomervakantie weg.

    BeantwoordenVerwijderen